NDC Media Groep B.V. heeft vanwege een focus op de kernactiviteiten, zijnde dag- en weekbladen, besloten om haar radio-activiteiten af te stoten. Namens een geïnteresseerd consortium heeft Het Uitgevershuis de door NDC uitgeschreven pitch begeleid.
Om deel te mogen nemen aan de pitch dienden potentiële Kopers een zogenaamde beauty contest te alten zien. De combinatie van Radio, TV en Internet binnen de doelgroep Nederlandstalige muziek, de baangarantie voor de bestaande medewerkers en een ruim toekomstig commercial budget gaf het consurtium de garantie om deel te mogen nemen aan de picth.
Het Uitgevershuis heeft vervolgens succesvolle onderhandelingen met NDC Media Groep B.V. gevoerd, waardoor NDC Radio B.V. kon worden aangekocht. Het Uitgevershuis heeft tevens de juridische contracten opgesteld, het boekenonderzoek uitgevoerd en de notariële begeleiding verzorgd.
NDC Radio B.V. exploiteert RadioNL, WaterstadFM en FreezFM, heeft een jaaromzet van enkele miljoenen, ongeveer 30 medewerkers, 5 B.V.’s, een Stichting en een vereniging.